Co udělat, než se pustíte do SEO analýzy?
Kontrola webových stránek a jejich návštěvnosti vám řekne mnoho nejen o obsahu, ale také o uživatelích, kteří je navštěvují. Základní audit jistě zvládnete sami. Detailní SEO analýza https://www.seolight.cz/seo-analyza ovšem patří do rukou odborníků.
Nezáleží na tom, zda se rozhodnete do toho pustit sami, anebo vše svěříte agentuře. Vždy musíte vědět, co chcete, jaké jsou vaše cíle a požadavky. Předem si musíte ujasnit především:
- co nabízíte a komu,
- jaká je struktura webu,
- jak vypadají jednotlivé stránky,
- jaký je počet návštěv.
Zamyslete se nad tím, co nabízíte
Tohle je naprostá klasika. V každém případě musíte vědět kdo je cílová skupina klientů, komu produkty nabízíte a jaký je cíl do budoucnosti. Chcete zvýšit cenu za jednu objednávku, nebo zvýšit počet návštěv? Než se obrátíte na agenturu, stanovte si cíle a plány do budoucnosti.
Struktura a celistvost domény
Máte vyplněné všechny položky v kategoriích tak, aby vyhledávače věděly, co přesně nabízíte? Podívejte se na hlavní stránku a uvědomte si, zda je na ní vše důležité a zda je na první pohled vidět, čím se zabýváte. Je to vaše vizitka, takže si na ní musíte dát skutečně záležet.
Písmo a zaplněné místo
Nedívejte se jen na main page. Koukněte se i na ostatní. Nemusíte to brát vážně, ale i výběr písma a jeho velikost jsou důležité. Text se musí dobře číst a musí být přehledný. Podstatné také je, zda zvládnou fungovat samostatně a zákazník bude spokojený, i když na ně přijde hned z vyhledávače.
Analýza http://www.ilincev.com/cs/ux-cro-analyza současného stavu
Podívejte se jednoduše do Google Analytics. Znáte místa, odkud k vám chodí nejvíce lidí? Využívají více vyhledávač, sociální sítě nebo zpětné odkazy? A používají stolní počítač, anebo mobilní telefon? Znát podíl úspěšnosti organického vyhledávání a placené reklamy je také důležitý. Dejte si vše na papír a snadno uvidíte, jak si vedete. Získáte alespoň základní informace.